Blog > Komentarze do wpisu
DIETA STOSOWANA PRZY KANDYDOZIE

Dieta ta stosowana jest przy tzw. kandydozie, czyli zakazeniu organizmu przez drozdze Candida Albicans. Dokladny opis przebiegu calego procesu znajdziecie w dziale `PASOZYTY CZLOWIEKA` tego bloga.

Candida Albicans, jak i inne drozdze, rozwija sie najszybcie na pozywce z cukru i skrobii. Wyjatkowo lubia one tez srodowisko kwasne, dlatego oprocz tego, co jemy, niezmiernie wazne jest tez to, jak laczymy pokarmy. Odpowiednia dieta jest tak wazna dlatego, ze pozwala po pierwsze `zaglodzic` pasozyty na smierc, a po drugie odciac im, ze tak powiem, `doplyw swiezego powietrza`. Zastosowanie rozsadnej diety to najskuteczniejszy sposob nie tylko unikniecia niekontrolowanego namnozenia sie grzyba, ale rowniez pozbycie sie go, gdy juz uda mu sie namnozyc.

Zacznijmy od tego, jakie produkty spozywcze sprzyjaja rozrostowi chorobotworczych plesni i grzybow (w tym rowniez Candidy A.). Ulubiona ich pozywka jest cukier i wszystko, co go zawiera: slodycze, ciasta, ciastka, czekolada, slodziki, miod, napoje w puszkach, soki w kartonach, itp.. Ale to nie wszystko. Nie pogardza rowniez:

*skrobia i produktami z bialej maki, takimi jak: bialy chleb, bulki, drozdzowki, ciasta, herbatniki, makaron, itp.,

*drozdzami oraz produktami, ktore je zawieraja: pieczywo na drozdzach, wszelki alkohol, chipsy czy gotowe zupki w torebkach,

*mlekiem pasteryzowanym i niektorymi jego przetworami: serami plesniowymi czy serami zoltymi,

*octem oraz produktami, w ktorych moga go znalezc, a sa to: marynaty, sos sojowy, ketchup i wiele innych (warto czytac etykiety, czesto jest tam, gdzie sie go nie spodziewamy)

*wszelkimi grzybami,

*przetworami miesnymi, jak konserwy, pasztety, wedliny, bekon, kielbaski, itd.,

*kawa i czarna herbata.

Dodatkowo plesni gromadza sie w jedzeniu podczas:

-suszenia- w owocach suszonych, owocach kandyzowanych, orzechach (czasem mozna nawet wyczuc zapach plesni),

-wedzenia- w wedzonych rybach, wedzonych kielbasach czy serach wedzonych,

-kwaszenia- w kapuscie kiszonej, kiszonych ogorkach (choc te maja tez swoje wlasciwiosci lecznicze przy kandydozie).

A teraz troche o tym, co jesc nam wolno i jest wskazane. Wskazane sa potrawy lekkie i nieskomplikowane. Z pieczywa mozna jesc chleb zytni-razowy na naturalnym zakwasie, ktory pomaga w stabilizacji prawidlowego funkcjonowania flory bakteryjnej jelit (bardzo tani i latwy do zrobienia w domu). Nie nalezy sie jednak tym chlebem przejadac, gdyz produkty maczne powinny byc wogole podczas takiej diety jedzone sporadycznie. Jesli mamy ochote na ziarna, to tylko te pelne, ktore zawieraja blonnik i duzo mineralow (brazowy lub dziki ryz, kasze, platki owsiane, ale nie te blyskawiczne).

Mozna jesc swieze i dobrej jakosci mieso oraz ryby, a takze jaja (zwlaszcza bialko, ktore zawiera wszystkie najwazniejsze do prawidlowego funkcjonowania organizmu aminokwasy oraz witaminy i mineraly). Bardzo dobrze zadzialaja warzywa wszelkiego rodzaju. Ziemniaki nalezy mocno ograniczyc, gdyz zawieraja skrobie. Wyjatkowy wplyw na gojenie sie scian jelit ma tzw. glutamina-L, zawarta w soku z burakow (jedna szklanka dziennie to optymalna ilosc). Warzywa mozna lekko podgotowac na parze i doprawiac odrobina oliwy z oliwek z cytryna.

Z owocow najskuteczniejsze to: grejpfruty, cytryny, pomarancze, limonki i, jak zawsze, jablka. Mozna tez liste te wzbogacic o sliwki, brzoskwiniw, morele i rozne jagody.

Do tego wszystkiego najlepiej zastosowac diete rozdzielna, wtedy sila naszego dzialania podwaja sie, jesli nie potraja (jest ona opisana w tym dziale).

Jedzenie powinno byc jak najmniej przetworzone, jak najbardziej naturalne i w postaci jak najbardziej przypominajacej to, co stworzyla natura. Nie mozna sie przejadac, bo powoduje to wiecej szkody niz pozytku, nawet jesli posilek byl zdrowy.

Podczas stosowania diety czesto wystepuje glod slodyczy. Pamietajcie, ze to Candida sie ich domaga, a nie Wasz organizm.  

W czasie diety, gdy drozdzak obumiera, zwiekszone jest wydzielanie toksyn do krwi (organizm sie oczyszcza), co moze wywolac niepokojace Was objawy, takie jak: zle samopoczucie, zmeczenie, dusznosci, wypryski na ciele, itp.). Nie nalezy sie tym przejmowac- jest to zupelnie naturalne i oznacza tylko tyle, ze Wasz organizm jest pelen toksyn.

Aby ulatwic i przyspieszyc caly ten proces wydalania `smieci`, trzeba zwiekszyc ilosc wypijanej wody. To bardzo wazne! Dwa litry czystej wody dziennie to niezbedne minimum (jesli ktos nie lubi wody moze dodac plasterek cytryny). Swiezo wycisniety sok z grejpfruta tez pomoze przy kuracji. Mozna pic herbatki ziolowe i owocowe (te bez dodatku slodzikow).

To tyle a propos diety.

Pozdrawiam.

Ela

 

wtorek, 23 marca 2010, eladonocik

Komentarze
Gość: maleq, 109.243.98.3*
2010/03/28 18:58:09
Czy muszę rezygnować z pasteryzowanej śmietanki 18% ekologicznej (niestety jest pasteryzowana)?
Kupiona w sklepie ze zdrową żywnością...
-
2010/03/28 22:26:08
Dieta powinna byc restrykcyjna u osob, ktore sa powaznie zakazone drozdzakiem Candida. W takim wypadku najlepiej jest unikac wszystkiego, co karmi pasozyta. Jesli jednak chcesz zastosowac diete czysto profilaktycznie to wystarczy jesli wiekszosc produktow bedzie dobierana wedlug tych zasad i wtedy taka smietanka nie wyrzadzi Ci krzywdy. Mowi sie, ze jesli przestrzegamy diety w minimum 80% to ma sens jej stosowanie. Kazdy z nas ma swoje przyzwyczajenia i trudno byloby zupelnie nie lamac zasad. Podsumowujac: jesli wiesz, ze Candida zainfekowala Twoj organizm, radzilabym przestrzegac zasad diety. Jesli zas chcesz stosowac diete zapobiegawczo, nie ma potrzeby az tak radykalnego podejscia jek opisany w moim wpisie. W zasadzie wystarczy po prostu unikac przetwrzonego jedzenia i nie jesc wszystkiego naraz, tylko madrze laczyc ze soba pokarm. Pomocny bedzie wpis `DIETA ODPOWIEDNIEGO LACZENIA POKARMOW`. Pozdrawiam.
-
2010/03/28 22:33:27
P.S. Musze jeszcze dodac a propos tej smietanki samej w sobie, ze produkty pasteryzowane sa pozbawione wszelkich wartosci odzywczych. Podczas procesu pasteryzacji wszystko, co naturalnie bylo w nich dobre, ginie.
-
2010/07/18 22:10:41
a co powiesz o jogurtach z zywymi kulturami bakterii ???
-
2010/08/05 18:02:33
Jesli chodzi o jogurty z naturalnymi zywymi kulturami bakterii to uwazam, ze sa wazne w naszej diecie w dzisiejszych czasach, kiedy musimy wspomagac sie `sztucznie` produktami spozywczymi. Najcenniejszy jest jogurt naturalny, bez zadnych dodatkow (owoce dodac mozemy sami, swieze). Jogurt taki najlepiej spozyc na pusty zoladek, aby mogl tam, jak i w jelitach bez przeszkod sobie popracowac i wykonac swoje zadanie. Nie mozna niestety rowniez przesadzic z jogurtami wzbogaconymi w szczepy zywych kultur bakterii, gdyz wtedy nasz uklad pokarmowy zupelnie sie pogubi i w pewien sposob uzalezni od tego zrodla pozyskiwania bakterii, zyjacych naturalnie w jelitach i tam sie naturalnie rozmnazajacych. Takze jogurt probiotyczny sam w sobie nie jest zly, ale musimy pamietac, ze wszystko w nadmiarze zaszkodzi.
-
Gość: Asia, aane231.neoplus.adsl.tpnet.pl
2010/08/06 01:27:01
Witam. Czy w diecie można spożywać kaszę gryczaną (zamiast ziemniaków) Proszę również powiedzieć czy do naturalnego jogurtu mogę dodać 2-3 łyżeczki czarnych jagód? bo co prawda są zdrowe, ale zawierają cukier, który może (chyba?) stanowić pożywkę dla grzyba...I ostatnie pytanie - grejfrut żółty, czerwony, czy to bez znaczenia? Pozdrawiam
-
2010/08/26 21:56:11
Przy diecie majacej na celu eliminacje drozdzy z przewodu pokarmowego kasza gryczana jest jak najbardziej zalecana. Jest przykladem `dobrego` weglowodanu. Przechodzac przez kolejne odcinki przewodu pokarmowego dziala jak miotla i pomaga usunac toksyczna odchody, jakie zostawiaja tam nadmiernie namnozone drozdzaki. Poza tym kasza zawiera duzo blonnika, ktory ulatwia caly proces przesuwania sie tresci pokarmowej przez jelita. Zdecydowanie kasza jest lepsza od ziemniakow. Najlepie jesc ja z warzywami.
Owoce w rozsadnych ilosciach sa nam potrzebne. Mozna dodac troche jagod do jogurtu, zeby nadac mu smaku. Jagody sa poza tym bardzo wartosciowe. Na pewno troche jagod w jogurcie nie wyrzadzi nam szkody.
Grejpfruty czerwone sa troszke slodsze, ale jedne i drugie sa w porzadku. Jesli juz ma sie ochote na owoc, to grejpfrut jest dobrym wyborem.
-
Gość: , nat4-74.ghnet.pl
2010/09/18 19:54:14
1. czy w momencie, gdy grzyb obumiera i nasilają się przykre objawy, takie jak: ból głowy, wypryski, budzenie się w nocy, zmęczenie i ospałość, można już zaczął wprowadzać probiotyki i naturalne jogurty, czy jeszcze poczekać, by grzyb całkowicie "umarł", zamiast dostarczać mu nabiałową pożywkę?
2. czy mleko sojowe to dobry wybór?
-
2010/09/19 15:43:16
1. W sytuacji walki z drozdzakiem jest tak, ze zanim się polepszy, musi byc gorzej, dlatego walczac z Candida nalezy uzbroic się w cierpliwosc. Zanim pozbedziemy sie nadmiaru Candidy z organizmu mozna by wlasciwie spozywac probiotyki, ale nie mialo by to wiekszego sensu i raczej powinnismy wpierw skupic sie na eliminacji pasozyta. Zanim wiec zaczniemy odbudowywac dobra flore bakteryjna najrozsadniej jest stworzyc w jelitach dobre dla niej srodowisko, czyli pozbyc sie nadmiaru drozdzy. Przed zastosowaniem probiotykow dobrze jest wspomoc walke z Candida roznego rodzaju ziolami, ktore przyspiesza caly proces i wspomoga dzialanie diety. Najskuteczniejszy wydaje sie byc czosnek, jesli nie swiezy to w kapsulkach. Poza tym ekstrakt z pestek grejpfruta, oregano, olej z wiesiolka, kwas kaprylowy i wiele innych moga byc bardzo pomocne. Warto tez stosowac je na przemian po kilka dni (zaleca sie 4-dniowa rotacje), zeby uniemozliwic drozdzakowi uodpornienie sie na ich dzialanie. Jesli jednak stosujesz odpowiednia diete to zalecam cierpliwosc i stosowanie czosnku oraz cebuli jako czesty dodatek do potraw. Probiotyki powinno sie stosowac, gdy juz poradzimy sobie z nadmiarem Candidy i wroci dobre samopoczucie.
2. Mleko sojowe jest dobre, pod warunkiem, ze nasz organizm je toleruje, tzn. nie ma nietolerancji na soje. Moge doradzic jak to sprawdzic dosc prostym sposobem, ale trzeba bedzie poczekac z tym sprawdzaniem az do momentu poprawy samopoczucia, tzn. do chwili, gdy nadmiar tych toksyn, ktore powoduja przykre dolegliwosci zostanie usuniety przez organizm.
-
2010/10/24 12:20:44
Witam,
chciałam zapytać, czy przy przeroście drożdżaków w organizmie można spośród ziół zaopatrzyć się np. także w rumianek..? Jakie jeszcze inne zioła bez recepty można stosować?
I mam pytanie co do tego, gdzie - do jakiego lekarza (dobrego) - się udać, aby nie zignorował mojego przypadku (bo nie mam jeszcze tego potwierdzonego, ale mam wszystkie objawy, i nie wynika to z hipochondrii) i skierował mnie na właściwe badania, z później zajął się profesjonalnuym leczeniem?
Może ktoś z Was zna kogoś godnego polecenia w Warszawie?
pozdrawiam,
Sasa
-
2010/11/08 14:05:56
Witam.
Jesli chodzi o ziola to rumianek na pewno nie zaszkodzi, ale nie nalezy on tez do tych, ktore sa zalecane jako tako docelowo przy przeroscie Candidy. Bardzo skuteczne sa: zwykle oregano (stosowane jako przyprawa), czosnek w kapsulkach (ale najlepiej rowniez swiezy w potrawach) gorzknik kanadyjski czy rumianek. Te sa latwo dostepne, niedrogie i skuteczne. Poza tym jest wiele innych rownie dobrych, ale juz drozszych. Do nich naleza: kwas kaprylowy, olej z wiesiolka, ziola szwedzkie, wyciag z brokulow, wyciag z pestek grejpfruta, aloes, srebro koloidalne, Pau d`Arco czy Cat`s Claw. Najlepiej stosowac kilka z nich po 4 dni kazdy, i tak na przemian, z zachowaniem 4-dniowej wlasnie rotacji. Wszystkie mozna dostac bez recepty.
Jesli chodzi o lekarzy tradycyjnych, to niestety wiekszosc z nich nie pomoze. Zwykle trzeba radzic sobie samemu i tak jest chyba najlepiej. Jako, ze nie jest to rzecz, z ktora nie moglabys poradzic sobie sama, bardziej polecam znaleac mozliwie jak najwiecej informacji na ten temat i zaplanowac sobie cala terapie. Nie boj sie, ze zrobisz cos zle, gdyz wiekszosc stanowic bedzie po prostu odpowiednia dieta, ktora z cala pewnoscia bedzie lepsza niz byla do tej pory. Poczytaj ile mozesz na temat kandydozy i jestem pewna, ze wiecej to da niz wizyta u lekarza. Oczywiscie mozesz sprobowac poradzic sie profesjonalisty, ale tradycyjna medycyna niewiele ma wspolnego z naturalnymi metodami leczenia, a skupia sie na farmakologicznych srodkach i w zasadzie nie likwiduje zrodel naszych chorob czy dolegliwosci. Moze jest w twojej okolicy jakis naturopata lub specjalista od spraw zywienia, ktory zajmuje sie problemem kandydozy. Mozesz zapytac o to przez telefon zanim umowisz sie na wizyte, zeby nie przezyc rozczarowania na miejscu, gdy okaze sie, ze jeszcze trzeba za to zaplacic. Jesli wolisz rozprawic sie ze swoim problemem pod okiem profesjonalisty radzilabym raczej, aby to byl lekarz medycyny niekonwencjonalnej, gdyz o wiele bardziej prawdopodobne jest, ze uzyskasz od takiej osoby faktyczna wartosciowa pomoc. Ale decyzja nalezy tylko do Ciebie.
-
Gość: neracocinella, 188.147.184.218.nat.umts.dynamic.eranet.pl
2010/12/08 20:50:30
Witam! Mam pytanie. Czy można jeść w końcu kapustę kiszoną na początku stosowania diety mającej na celu zwalczanie nadmiaru drożdży? Będę wdzięczna za informację, gdyż ciągle spotykam się ze sprzecznymi informacjami. I czy można spożywać biały ser? Pozdrawiam serdecznie :)
-
2010/12/09 19:09:32
Bialy ser owszem, mozna spozywac. Wyjatkiem sa sytuacje kiedy wiemy, ze bialko nam nie sluzy w nadmiarze. Wtedy lepiej nie jesc go zbyt czesto. Ale ogolnie w pierwszym etapie nie ma zadnych powodow do nie jedzenia twarogu.
Inaczej jest z kapusta kiszona. Jest to wartosdciowy produkt, ale niestety nie jesli jestesmy przy pierwszym etapie tej diety. Nalezy wtedy unikac wszelkich kiszonek. mozna zaczac jesc kapuste kiszona w kolejnych etapach, ale nie za czesto nigdy prosto ze sloika, tylko wyplukana i podgotowana, potem ewentualnie jeszcze podduszona.
Pozdrawiam.
-
Gość: jan, 95.108.126.*
2012/01/06 00:21:49
Witam.
A jak ma się sprawaz algami morskimi ponikąd zwanymi kryształami japońskimi?
Wiem, że składaj się niby min. ze szczepów candidy, i krąży opinia że pomagają "na wszystko"
Pozdrawiam i czekam na odpowiedź bo nie wiem czy mogę pić wodę z alg.
-
Gość: Agnieszka, 213-238-71-29.adsl.inetia.pl
2012/01/10 00:24:21
Nie wiem czy ten blog jeszcze żyje patrząc na ostatnie wpisy ale pozwolę sobie na komentarz - w moim przekonaniu karmienie drożdżycy drożdżami nie jest dobrym pomysłem.
-
Gość: gosc, seven.ds7.agh.edu.pl
2012/01/26 17:55:40
czy wleczeniu kandydozy pomocny jest propolis?
-
Gość: ibogaiina, apn-77-114-91-15.dynamic.gprs.plus.pl
2012/02/02 20:56:32
Ta fajnie.... Na jednej stronie piszą że ziemniaki są OK na innej że BE. To samo się ma do kapusty, mleka, sera białego, herbata, kawa. Na każdej stronie można znaleźć co innego. Jak ja mam te wszystkie informacje skompilować w całość. Sam nie wiem. Mam tego grzyba prawie cztery lata i mam naprawdę dosyć. Przez te cztery lata odwiedziłem prawie wszystkich lekarzy z różnych specjalności w końcu niedawno odkryłem co mi jest. To jest chore by lekarze nie wiedzieli o co chodzi i żeby trzeba samemu było się diagnozować. Najlepiej stwierdzić że to nerwica albo deprecha.
To jest CHOREEEEEEEEEEEEEEEEE
-
Gość: , 178-36-159-170.adsl.inetia.pl
2012/03/27 13:01:58
Jak długo w kandydozie trzeba przyjmować probiotyki.Obecnie przyjmuję probiotyk z 10 mld bakteri i nie wiem jak długo go brać a jest to drugi probiotyk bo tydzien brałem 5 mld bakteri.Proszę pomóżcie...
Pozdrawiam Darek
-
Gość: , 178-36-159-170.adsl.inetia.pl
2012/03/27 13:08:14
Zapomniałem się zapytać czy zna może ktoś z Was dobrego lekarza z Warszawy który dobrze umie rozpoznać i pomóc leczyć kandydozę-chętnie na NFZ lub prywatnie.To bardzo dla mnie ważne więc błagam pomóżcie
-
Gość: maxin, cpc1-newt22-0-0-cust230.newt.cable.virginmedia.com
2012/05/04 15:24:05
Hej, witam wszystkich zagrzybionych :) Doslownie kilka dni temu zorientowalem sie, ze to wlasnie candidia, ten nieproszony gosc, moze byc przyczyna wszystkiego, co mnie w moim zdrowiu od kilku miesiecy bardzo niepokoi. Dzieki internetowi doznalem olsnienia i wkraczam wlasnie (od tygodnia dopiero a juz mam dosyc) na sciezke wojenna. Ludzie! To przeciez koszmar! Ja jestem milosnikiem slodyczy a zwlaszcza wszelkich ciastek. Szlag mnie trafia, mam zawroty glowy, permanentne lekkie cmienie (mam tu na mysli lekki bol) glowy, glod slodyczy tak wielki, ze odstawianie nikotyny przychodzilo mi chyba latwiej (nawiasem mowiac wciaz pale, choc niewiele ale jednak). Ale do rzeczy: Kochani, mieszkam w Anglii, czy wiecie jak tu zdobyc ciemny razowy chleb na naturalnym zakwasie? Jest tylko jeden sposob: sciagnac go z Polski. Nie jem wiec chleba wcale a dotychczas byl podstawa mojego odzywiania, uwielbiam pieczywo wszelkiej masci. Sluchajcie, zyczcie mi wytrwalosci i szczescia bo wydaje mi sie, ze jesli mnie nie wykonczy ten grzyb to umre z glodu. Przy okazji, Ludzie, nie narzekajcie na polska sluzbe zdrowia. Czy wiecie ile tu, w Anglii, przysluguje czasu pacjentowi na wizyte u lekarza, albo lekarzowi na wizyte pacjenta? No?... uwaga...10minut!
Co mozna zrobic w tym czasie? Na pewno nie da sie przeprowadzic porzadnego wywiadu, ktory jet przeciez podstawa wszelkiego leczenia. I nie ma najmniejszej szansy na wizyte w sobote, wiec musisz stracic czas przeznaczony na prace. wiec nie zarabiasz, wiec placisz.
Pozdrawiam wszystkich Grzybobojcow! bede zagladal. m
-
Gość: amator, 91-219-112-252.gigainternet.pl
2012/05/04 21:37:18
jak długo powinna trwać dieta? czy przy kandydozie towarzyszy ciągłe uczucie przeszkody na wysokości tchawicy a przełyku?
-
Gość: evalon, 81-178-233-171.dsl.pipex.com
2012/05/27 21:29:02
Witam , ja zdiagnozowalam siebie na podstawie tego objawu - zatkany przelyk jakby cos bylo nie przelkniete i przeszkadzalo .Nic innego jak kandydoza mi nie pasowalo. Ta choroba ma jeszcze mnostwo innych symptomow wiec moze trafilam a moze nie. Odpowiadajac Panu mieszkajacemu w Anglii bo i ja tu przebywam: mozna kupic w Waitrosie chleb razowy z ziarnami lub kolendra( o ile dobrze pamietam) sa jego 2 rodzaje . Jest nieduzy , zapakowany w przezroczystej torebce i bardzo przypomina polski razowiec - ja osobiscie wole ten z kolendra chociaz ja czesciowo wydlubuje bo jak dla mnie jest jej za duzo. Nazwa ma jakies niemieckie brzmienie. Nastepna sprawa - sa do nabycia na ebayu przerozne preparaty , drogie niestety . Ja czekam na tabletki firmy Zand' Candidia quick cleanse', ma bardzo dobre recenzje. Z dieta u mnie bedzie ciezko bo ciastkowo-makaronowo-pizzowa ze mnie osoba wiec moze te tabletki skroca droge. pozdrawiam
-
Gość: Anne, 5e076ac2.bb.sky.com
2012/07/24 23:04:05
Na grzybice najlepsza jest kuracja paraprotexem. Kuracja jasno opisana na www.kuracja.net
-
Gość: Efka, host-92-24-194-225.ppp.as43234.net
2012/08/16 12:56:21
Hej,
Sama mam kandydoze. Mialam badanie kalu w Polsce (mozecie je przeprowadzic w jakimkolwiek LABORATORIUM ANALIZ MEDYCZNYCH, nie mieszkam w Polsce wiec zaplacilam za to badanie 35 zlotych ale jak macie ubezpieczenie to moze badanie takie jest darmowe) ktore potwierdzilo moje przypuszczenia odnosnie grzybicy.
-
Gość: Efka, host-92-24-194-225.ppp.as43234.net
2012/08/16 13:15:46
Moja rada jest taka zebyscie nie leczyli sie sami bo np. w moim przypadku okazalo sie ze oprocz grzyba Candida Albicans mam jeszcze zakwaszenie organizmu a w tym przypadku dieta moze sie okazac bardziej skomplikowana poniewaz niektore pokarmy ktore sa wskazane przy kandydozie nie sa wskazane przy zakwaszeniu organizmu. Wspominam o tym tylko poniewaz grzyby musza miec kwasne srodowisko zeby sie rozmnzac a zakwaszenie powstaje ze zlej diety (polecam strone ZAKWASZENIE ORGANIZMU) gdzie znajdziecie wiele uzytecznych informacji
-
Gość: , 089-100-188242.ntlworld.ie
2012/09/25 16:41:31
witam, podzielę się troche tym co mnie spotkało.
Wieczne infekcje (kaszel trwający tygodniami bez zmian w zasadzie po podaniu antybiotyków), problemy ze skórą (juz uznalam,że to najwidoczniej na tle nerowowym...:) skłoniły mnie do szukania pomocy u lekarza leczacego suplementami i ziolami. Po wywiadzie trwajacym 1,5 godz dotyczącym nawyków żywieniowych, chorób przebytych,stosowanych kuracji itp.itd. zapadła decyzja,że leczymy w kierunku pasożyty,detoksykacja,odbudowa systemu odpornościowego. Plus dieta - mniej więcej taka jak wszyscy tu opisują - zero cukrów, drożdzy, produktów przetworzonych itp.
W kale nie wyszla candida,ale czasem tak jest...a już nie miałam czasu powtarzac badań. Zapewne to zrobię w przyszłości.
Zabijamy od duzych do małych, bo pasozyty każdy ma tyle ,że w zdrwoym ciele bez nawalającego systemu odpornościowego działa to wszystko inaczej.
Leczenie - najpierw vermox, potem vernikadis teraz mam paraprotex plus probiobalance. Przy infekcjach, bo już mi jakaś wskoczyła - olejek oregano. Mocny - ale skrócił mi kaszel z 5 tygodni do 1o dni- dla mnie to duża poprawa:)
Dodatkowo piję herbatę Lapacho.
Problem polega na diecie,bo tak dużo jest sprzecznych informacji....jestem wegetarianką więc odpada u mnie mięso, i wszystkie gotowce wege bo maja mąke pszenną,cukier lub drożdże. Więc muszę sporo kombinować:)
Szukam informacji na stronach z przepisami wegańskimi i witariańskimi (dużo stron angielsko języcznych- raw food) odpowiednio je modyfikując. Polecam:) znalazłam cudny przepis na czekoladowy mus z avocado (avocado,kakao,mleko sojowe niesłodzone, ksylitol). I wiele innych...:) nadal szukam informacji dotyczacych żywienia i diety,bo są sprzeczne.
Pozdrawiam wszystkich i życzę udanej walki!!!
Oczywiście zwykle pijałam alkohol od czasu do czasu - towarzysko...teraz moim marzeniem jest lampka wina czerwonego:)ech....
Ktoś pisał,że mieszka w Anglii. Ja jestem w Irlandii - chleb żytni bez drożdzy i cukru na sodzie znalazłam tylko w jednym jedynym miejscu - market ze zdrową żywnością:)
-
Gość: JJ, 031011188135.warszawa.vectranet.pl
2013/01/07 06:07:28
Efka, co Ty za bzdury wypisujesz, przekazując chorym nieprawidłowe informacje?! Od razu zmień lekarza. Zapamiętaj sobie raz na zawsze, że candidę albicans zabija kwaśne środowisko i właśnie zakwaszenie organizmu jest niezbędne do jej wyleczenia. Skąd wiem? Z setek artykułów na jej temat oraz z tego, że udało mi się z nią wygrać właśnie dzięki codziennemu zakwaszaniu organizmu.
-
Gość: JJ, 031011188135.warszawa.vectranet.pl
2013/01/07 06:26:40
Zabronione bezwzględnie są ziemniaki i soja (mają mnóstwo węglowodanów przerabianych na cukier), czekolada i wszystkie cukry (glukoza, fruktoza, maltoza), miód, pieczywo (nie wchodzi w grę żadne, nawet razowe na zakwasie) i produkty zbożowe, owoce poza cytryną, limonką i grejpfrutem (w przypadku tego ostatniego ostrożnie, bo może nasilać działanie niektórych leków albo powodować alergie), kawa i herbata czarna, zielona i czerwona, tłuszcz (żadnego tłustego mięsa, wieprzowiny, wołowego i skóry z mięsa oraz wędlin, bo te ostatnie są produktami przetworzonymi i z konserwantami), wędzenie i smażenie. Jeśli ktoś jest wegetarianinem, to ma małe szanse na wyleczenie, bo warzywa też zawierają węglowodany i kompletnie niweczą leczenie antybiotykami. Jeśli chcecie się wyleczyć, to konieczne jest chude mięso, chude ryby i jaja, cytryny i cebula. I tylko jedno z tego, o ile nie nasili Waszych dolegliwości - amarantus, ryż dziki lub brązowy, quinoa, kasza gryczana (ale nie płatki błyskawiczne z nich). Czosnek niewiele pomaga, ale jeśli już chcecie go zjeść, to pamiętajcie, że nie wolno go łączyć z żadnym antybiotykiem.
-
Gość: lolla, 89-75-51-18.dynamic.chello.pl
2013/01/11 20:41:11
U mnie też został wykryty ten wstrętny grzyb w nadmiarze i właśnie penetruje internet w poszukiwaniu odpowiedniej diety. Diety ogólnie mi nie straszne i jestem zdeterminowana jeść co mi każą jeśli to ma mi pomóc. Jedyne co, to już się gubię bo tu mowa o piciu buraków, a gdzie indziej, że nie są wskazane, bo zawierają cukier. Inni straszą totalną dietą bezglutenową, a gdzie indziej można spożywać produkty zbożowe. Ode mnie jeszcze pytanie: co z płatkami orkiszowymi i mlekiem ryżowym? Candida lubi czy nie lubi?
Pozdr.
-
Gość: kryska211, user-46-113-26-188.play-internet.pl
2013/01/12 22:31:22
witam.przerazil mnie fakt gdy mnie olsnilo ze mam kandydoze-chyba ale wszystko na to wskazuje.moje objawy zaczely sie 2 lata temu na sali porodowej 2 tyg po antybiotykoterapii na zapalenie zatok.najpierw byly potworne bole w dolku w mostku zoladek.trwa to do dzis ale naprawde nie do zniesienia byloprzez 5 mies.schudlam 28 kg co akurat wyszlomi na dobre po ciazy;))) ok 2 mies po porodzie powalil mnie kregoslup w ledzwiach.przyjechalo pogotowie i generalnie nic nie stwierdzili tylko przepisali tramal.bralam go okolo roku z przerwami.potem zaczely mnie atakowac bole pod lopatkami tak niesamowite jak skurcze nie mmoglam sie poruszac-stwierdzono neuralgie miedzyzebrowa.przepisanomydocalm forte.potem znow zoladek.zaczona mnie leczyc kombinacja 2 antybiotykow na wrzody w sumie do sierpnia tego roku 3 razy plus polprazol.nic nie pomoglo.potem zaczelo sie cos jakby cos stanelomi w przelyku jakby tabletka jak sie zle polknie,i znowu pogotowie.zrobili ekg i pojechali.zaczelam zauwazac gdyz jestem pochlaniaczem czekolady ze ataki bolu w przelyku powstaja po zjedzeniu czekolady.potem znow wyladowalam w szpitalu z powodu pekniecia torbielijajnika i znow antybiotyk 3x2000mg augumentin plus hormony.od tamtej pory jest poprostu masakra!!!chodze po lekarzach ale niedlugo wysla mnie chyba do psychiatryka!!!dostalam plamek na boku brzucha to powiedzieli ze polpasiec,mam czerwone gardlo bez bolu i bole glowy to inny mipowiedzial ze mam zapalenie sliniane,nastepny wyslal mnie do laryngologa a ten do innegolaryngologa.potembylortopeda bo podobno cos z kregami szyjnymi-rtg jest ok.potemneurolog-nerwica i eeg i nic.potem szpital ze bolerioza testy zrobili i nie mam boleriozy.jestem zalamana bo w tej chwili dopada mnie juz depresja,ponadto dretwieja mi rece i nogi,drza a raczej tikaja mi miesnie na calym ciele,ble glowy codziennie,wysypka miedzypalcami u rak,szumw uszach,bole w nadgarstku,bole plecow,okres mi sie spoznia czasem mam zawroty glowy,sucho w gardle,ciekniemi tezjakas wydzielinapo tylnej scianie gardla i pewnie jeszcze inne ale nie pamietamjuz tego wszystkiego tyle tego jest i to caly czas na zmiane,jedno konczy to drugie zaczyna.blagam pomozcie m ijakos bo juz jestem na skraju zalamania.dodamzemorfologiajest ok tylko od dluzszego czasu WBC utrzymujesienaok 12,3.jeszcze do tego dochodz iproblem finansowy a te leki sa strasznie drogie.ostatnio jeden doktor sie zlitowal ale i taknie bardzo wierzy w candidie i przepisalmi flumycon100mg.ale boje sie wziasc bo toponoc bardzo toxyczne jest i nie wiemco robic blagamdoradzciemi cos sensownego-z gory serdecznie dziekuje
-
Gość: , dnt133.neoplus.adsl.tpnet.pl
2013/01/14 23:22:02
Mialam tak jak Ty Krysiu. Nie chce mi się po raz kolejny pisać, ale to co przeszłam to koszmar. Teraz razem z dziećmi jestem na diecie, jest bardzo dobrze. Większość jedzenia sama robię. Polecam blog mojej muzy OGROD NA KRANCU SWIATA BOLERIOZA. A ja bardzo chętnie podzielę się z Wami info na każdy temat mailem kasik63@interia.pl. Mieszkam w Warszawie... Mozektos też z tych stron? Pozdrawiam, Kasia
-
Gość: , aaux206.neoplus.adsl.tpnet.pl
2013/01/16 06:09:38
Jeszcze jedno, do JJ niestety nie masz racji. Chemia była be? ;-) wszystkie te produkty jak nabial czy wędliny i wiele więcej zakwasza nasz organizm, a candida ginie przy zasadzie. Tak owszem trzeba dużo kwaśnego, ale te kwasy tworzą środowisko zasadowe... Jeśli chodzi o czosnek jest najlepszy jedzony przed snem. Cukier kupuje Ksylitol na allegro w cenie 99zl za 3 kg (w zielarskim 60zl/kg). Buraki nie są wskazane tak samo jak kukurydza czy gotowana marchew czy ziemniaki - skrobia to też cukier. Pieklam chleb zytni na zakwasie, ale on też ma gluten. Teraz pieke na mace ryżowej czy amarantusowej. Kasia
-
2013/02/19 19:28:48
Przede wszystkim należy pamiętać, że drożdżaki są organizmami oportunistycznymi, czyli rozwijającymi się jako pasożyt wyłącznie w przypadku upośledzonej odporności organizmu człowieka. Polecam w tym temacie choćby lekturę leczenie-candida.blogspot.com Warto działać od podstaw i odróżniając leczenie od zaleczenia tej choroby. Zwykle lekarze specjalizują się niestety tylko w tej drugiej opcji.
-
Gość: , aerg82.neoplus.adsl.tpnet.pl
2013/03/08 11:49:23
do : Kryska 211 ... poczytaj ...
przyczynychoroby.pl/
pobierz kod (do 10 marca - prawy poczny pasek) wtedy będzie taniej
zadzwoń 222 502 888 umów sie na wizyte - robia test obciążeń organizmu
konsultują od razu i ustalają odpowiednią dietę
-
Gość: nakuracji, public-gprs703224.centertel.pl
2013/03/20 12:53:34
DO KRYSI

jestem na takiej kuracji...chemia tu nic nie pomoże ...leczenie nie jest czyms fajnym ,najpierw jest gorzej ale teraz nie jest tak żle. Pije sok z czosnkiem, miodem , cytryną . ogólnie terz mam kłopoty z cera . licze ze w końcu mi przejdzie
-
2013/03/23 01:57:20
Witam

To prawda co piszesz <aaux206.neoplus.adsl.tpnet.pl>,że środowisko kwaśne sprzyja rozwojowi candida albicans ,a zasadowe pomaga pozbyć się tego pasożyta, ale nie do końca jest tak jak piszesz ze spożywaniem kwaśnego. Z kwasów pozytywne działanie daje WITAMINA C,ale nie ta produkowana sztucznie,tylko naturalna :OWOCE,CITROSEPT I GOLD-VIT C 1000 Forte.Tylko naturalna VIT C zmienia w organizmie odczyn na ZASADOWY. Dobry skutek dają też: VIT B17, lub PESTKI MORELI, ale to co jest najważniejsze to unikanie spożywania cukru i mąki (TO JEST PODSTAWA) ,ale to już było bardzo dobrze i dokładnie opisane przez <eladonocik>. Leczenie candydozy jest długotrwałe i trudne ALE JEST DO WYLECZENIA , jeśli chodzi o PRZESTRZEGANIE DIETY potrzebna jest ŻELAZNA DYSCYPLINA , im większa tym lepsze i szybsze będą efekty leczenia. Odrzucenie cukru powoduje odczucie tzw.ssania w żołądku, ponieważ to drożdżak zostaje pozbawiony POŻYWKI. BARDZO POMOCNYM może być ALKALA N - proszek , który zapobiega ZAKWASZENIU organizmu. Kilka osób pytało o dobrego lekarza , podaję dla zainteresowanych nazwisko i stronę internetową , na której są podane wszelkie informacje : dr n.med. WŁODZIMIERZ CIEŚLA - endokrynolog, położnik, ginekolog (www.hormonal.pl)
-
Gość: Hegemon, 89-76-22-221.dynamic.chello.pl
2013/04/06 21:58:02
Dziękuje. To bardzo pomocny tekst.
-
Gość: zmeczony, arp23.neoplus.adsl.tpnet.pl
2013/04/07 18:14:44
To jak w końcu jest z tym chlebem można czy nie można? Jeśli nie można to co zamiast chleba?
Czy można jeść kiełbasy frankfurterki etc z małej rzeźni przygotowującej wędliny domowym sposobem?
-
Gość: specjalmg, 80-238-80-214.internetia.net.pl
2013/05/25 18:35:43
Radzę poczytać o miodzie, jak najbardziej może być stosowany przy kandydozie, polecam lekturę ze strony Biosłone.
-
Gość: jj72, 088156210057.radom.vectranet.pl
2013/05/27 07:23:55
Od paru dni stosuje dietę przeciw candidzie. Dzień pierwszy zacząłem od głodówki dzień drugi tak samo. Trzeciego dnia zjadłem (rano) grejfruta oraz po godzinie kaszę jaglaną z czosnkiem, czosnkiem niedźwiedzim, sokiem z cytryny oraz z solą i odrobiną masła. Czwartego dnia to samo. W tym momencie czułem, że jest ok.
Większość objawów tj zgaga, rewolucje żołądkowe i jelitowe, zmęczenie oraz chęć na słodkie zdecydowanie ustąpiły. Piątego dnia oprócz kaszy jaglanej zjadłem brokuły ugotowane w wodzie z dodatkiem oliwy z oliwek wymieszanej z potłuczonymi listkami oregano (świeżymi). Podobnie brak zgagi i stabilny żołądek oraz dobry, twardy stolec. Przed dietą jakoś super źle się nie czułem jednakże brzuch dawał znać o sobie od jakiegoś czasu. Częsty stolec dość 'wystrzałowy', mgiełka umysłowa, częsta zgaga oraz zmęczenie. Do tego miałem biały nalot na języku w sumie gdzieś od 15 lat. Staram się go wykurzyć przez płukanie ust sodą oczyszczoną (płukanie normalne) oraz płukaniem oleju słonecznikowego lub rzepakowego (przez 35 min - później wszystko wypluć).
Do tego od jakiś dwóch lat lubowałem się w picu pszenicznego piwa które (dojrzewa-fermentuje) w butelce. W połączeniu z silnie kwasową dietą oraz kawą itp mogło spowodować u mnie przerost candidy. Także zakaz picia tego piwa mam już do końca życia.
Pozdrawiam wszystkich walczących z candidą.
-
Gość: rtl, 77-252-242-232.ip.netia.com.pl
2013/07/09 12:00:19
Wszystkich zainteresowanych zapraszam na bloga z przepisami zgodnymi z dietą stosowaną przy kandydozie: readthelabel.pl
-
Gość: kasia, acni215.neoplus.adsl.tpnet.pl
2013/07/26 21:34:01
wygraliśmy z candidą !!
-
Gość: gracjanka, c42-126.icpnet.pl
2013/08/07 19:56:51
....coś a ten temat ostatnimi czasy głośno w internecie i mówi się tu i tam ...a jak oceniają to lekarze, co na to dietetycy tyle czasu... ludzie żyją, chorują chodzą do lekarzy i nic przez te dziesiątki lat ? mimo postępu...
-
Gość: magosza, user-31-174-165-93.play-internet.pl
2013/12/15 17:18:50
Hej wam. Z początku nie wiedziałam co mi jest, co prawda nie robiłam testów w kierunku candidy, ale objawy, które miewam przez ostatnie 6 tygodnii( większość tych co wyróżnia candidę, kolejne dochodziły stopniowo) układają się w sensowną całość. Na razie jestem na początku swej drogi z walką, dopiero 5 dzień ścisłej diety zalecanej w leczeniu, raz skusiłam się na kawałek jabłka, bo ciężko wytrzymać z tym głodem na słodkie.. Odkąd zaczęłam pić czosnek, zaczęła schodzić flegma z gardła, którą miałam z 6 miesięcy, myślałam, że to z zatok, ale miałam mnóstwo stresu, i brak czasu by latać po lekarzach. Później w ostanim czasie doszło do tego nierozsądne odżywianie, cukier, soki owocowe. Prawie we wszystkim co w sklepach dodają cukier, nawet do majonezu:-/. istna masakra.. jak zaczęłam stosować ten czosnek to objawy się nasiliły, dziś miałam dobry dzień.. ale wczoraj myślałam, że umieram.. byłam potwornie zmęczona, doszedł stan podgorączkowy, ból mięśni, stawów, masakra.. dziś tak jak napisałam lepiej do teraz.. bo zaczęłam stosować oregano( na razie samą przyprawę, do kupna oleju z oregano się przymierzam, ciężko go dostać, w aptekach nie mają i mówią, że to nie dopuszczone, tja.. lepiej dać antybiotyk prawda? to można wykupić w aptece całymi garściami.. Pewnie chodzi o to, że jakby ludzie się dowiedzieli, że można pozbyć się grzyba naturalnymi ziołami to koncerny farmaceutyczne by padły.. cóż.. dobrze, że
myślimy, że po długiej drodze latania po lekarzach, zobaczyliśmy w czym tkwi problem..

na razie jestem w fazie"Testu", mam nadzieję, że to candida, a nic innego.. choć wolałabym i jej nie mieć...

ciieszę się nawet z obrotu sprawy, to mnie nauczy zdrowo i rozsądnie się odżywiać, człowiek będzie miał może więcej roboty z przygotowywaniem posiłków, robieniu soków, ale warto.. grzybica ogólnoustrojowa daje fatalne objawy.. Z początku myślałam, że mam boreliozę, potem nerwicę, ale jak zaczęłam jesc czosnek, to to co mam w gardle zaczęło mi schodzić.. więc? podejrzewam, że to jest to..

pozdrawiam wszystkich walczących z nią..-wiadomo o co chodzi:)
-
Gość: Sylwia, 178.252.1.51.internetia.net.pl
2014/07/01 10:57:34
Nie zgadzam się z informacją, że należy jeść cytrusy. Przy kandydozie ważne jest, aby pozbyć się nagromadzonego w organizmie śluzu. Owoce takie jak np. cytryna powodują zaleganie śluzu w ciele. Najlepszym owocem jest malina. Ma to do siebie, że usuwa śluz
z organizmu, pomaga się go pozbyć.
-
Gość: malwa, public-gprs558330.centertel.pl
2014/07/20 12:15:52
"odciąć dopływ tlenu"? własnie nalezy dostarczyć tlenu bo grzyby rozwijają si ę beztlenowo więc tlen je zabija a więc jest potrzebny! niektórzy leczą tez kandydozę wodą utlenioną oczywiście w precyzyjnych dawkach bo może być ona niebezpieczna dla laika.
Proszę poprawić błędne informacje bo można kogoś wprowadzić w powazny błąd.